Inv1ctus

Contributors
  • Content Count

    174
  • Joined

  • Last visited

Everything posted by Inv1ctus

  1. sephire, not sure im worthy to comment on ure stuff, it blows mine out of the water but i have to say its good material so far. I would say a more developed piano melody would be cool. It seems to be the dominant instrument in this piece, so i would say make it shine. Even maybe where you ended you could start a breakdown with a developed melody. Also, this seems like the kind of song where a key change might take place later after it has developed, i dunno something to think about. im liking it tho.
  2. lol i would say maybe a little more bass. I dunno if its my headphones or not (usually i listen with my sound system cuz these headphones are really shitty) but anyways if there was a bass part i couldnt tell it was there. EQ seems to be good so far. Keep it up!
  3. this piece has matured a lot from the original, and actually suprised me with the transition. Sounds good! That synth is pretty kick ass. That pitch work is really cool too. I think im gonna have to get out my guitar and jam alongside this piece.
  4. LOL!!!!!!!!!!!!! ok ill see about pumping the drums up some 'mo do u think the bass is high enough? i keep struggling with where to put the volume on that. BTW alex what program do you use? im down to collaborate on something, i just dont know how to interface between programs. If you know how tho im all for it. Either way just get in touch with be about a collaboration. Im down my friend
  5. well its appreciated, and im gonna try to follow your example and do the same thing for other mixers, esp in wips. Also, heres the update for the killer instinct song http://www.mediafire.com/?2nlnwm5qfj9 i hope i brought the beef.
  6. Wow you already updated the track, i cant keep up with you! i take back my comment about where the drums come in full, it sounds good. ARE YOU TELEPATHIC? that treble part is really cool, got a good 3/4 vibe to it. One last thing i forgot to mention is to maybe add some kind of bass track or at least some kind of string bass part to fill in that frequency. Good work! *checks to see if you updated it again* lol
  7. good work on this alex, i like the vocals and the rushing sound of the ocean, really good work. The update with the crisper drums is good, i would suggest maybe forwarding the point to when they come in crisp. Its cool tho the drums remind me of the movie akira also, the pan effect on the drums is cool, but is somewhat distracting. I would suggest having the pan effect come in at key times instead of a constant effect. One last thing, i might suggest that you use more than a bass drum and snare, maybe bring in some more treble esque percussion. Totally a composition choice, but it might not hurt cant wait to hear more!
  8. ok thanks for the input guys ill see if i cant inject some hamburger helper into this mix. 1. definitely get the point about the guitars, ill see about replacing them with live recording (probably lose the echo too). Could use a lot more bass and less treble. Ill see about triple layering them too. Plus not sure about using that rhythm as the intro. 2. Gonna change out the intro synth with something more primitive and low quality, and not gonna have bass at all. I want to go for a 16 bit lofi feel i think. The style im going for is that it starts out like you would hear the original game track being played. If you have the original game for snes the music is nowhere near the quality of the master track i posted. The idea is to hear a crappy synth and then all of a sudden be suprised with high quality sounds. 3. skrypnyk, its kinda funny because i actually had the bass turned up but listening on my sound system it seemed overkill so i turned it down. You know what helped me tho, was actually listening to your chrono trigger skala mix. The bass is really defined. A problem i often have is that when i use a bass line, the sound is lopsided at different frequencies. I.E. a C note could be a lot louder than a lower A. im not really sure how to fix that, but ill turn it up. 4. I think i can change that snare problem by increasing the velocity 5. gonna take out that fake "supermodel mix" off the end 6. thank you for the kind works alex, positive reinforcement really gets me motivated 7. show me the BEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEFCAAAAAAAKE!!! with chicken frosting.
  9. Ok so i know i havent finished my god of war remix yet but i got the idea for this song and had to roll with it. The name of the original is "the instinct" which is the opening theme for the snes title. Now the music from the game is primitive at best, but theres a cover of the source thats really clean and here it is: http://www.blood-sports.net/ki/kimult/kimusic/ki/the_instinct.mp3 and here is my remix, which i am gonna call "Gut Instinct". http://www.mediafire.com/?8jjdjjlczy0 by the way, attached to the end of the track after a few seconds of silence, theres this funny little extra bit i just had to include. Its not gonna be on the final mix at all, but i had to include it because it makes me laugh and think of some runway model show. think beegees meets dirty vegas lol enjoy!
  10. so far so good, i would turn down that fast hi hat you have, and center the volume, as its predominantly to the right and kind of a distraction to the piece. I would also make it sound more treble. What program are you using? i might be able to help you if ure using reason. Also, i would turn up the main synths of the peice and give them a little more treble. You might also want to think about spicing up the beat a little. I know its easy to lay a loop and have it feel complete, but it never hurts to really give life to the drum track with some crescendos and decrescendos. definitely a good starting point
  11. lol i dont see why you shouldnt submit it its pretty funny. could use a drum track but really good
  12. i think this song has potential and i like where its going as well. In fact, i think i had just the type of thing it needs. It needs some type of driving drumbeat to go with it and maybe dj style mixing and even scratching. I would also suggest counter melodies, and a baseline to go with it. It may not be what your going for, but i think it would add another dimension to it. I have to agree with goten, the sound effects in the beginning seem misplaced without some type of intro. Maybe have the theme playing in bits and peices there so it is not that revealing untiil you really kick into it. It kinda goes nowhere and then all of a sudden wow! main theme lol but good job so far. heres the drumbeat i was talking about, feel to use it or something like it if you want http://www.mediafire.com/?54b1mtm5g5w you should be able to play it concurrently with the song if you match it up right
  13. ok guys, i updated the song, unfortunately still not able to do the guitar parts yet. I remastered all of the volumes so hopefully no one experiences any EQ problems... though knowing me i probably made it worse :\ It didn't go over the audio clipper in reason so it should be in the clear. Also, the new movement towards the end will most likely be a build point for a later part of the song, so expect some re arranging. Enjoy! Davidicus - God of War: Main Theme (Version 1.3)
  14. beautiful. absolutely beautiful. i ask everyone this, but what program do you use? Think the reverb is in the right spot, its very ethereal and spielberg esque. cant wait to hear the rest.
  15. Ibby i just went to your webpage and saw your setup for recording guitar and let me say thank you! i have been trying to figure out what type of equipment i need to mic my guitar rather than porting it through a pedal straight to the computer (which is terrible quality) Ibby if i remember correctly all you need to do is change the preferences in your user control panel.
  16. Butoden your main problem with this song is how things mesh in all aspects. First of all i definitely can recognize the clash between your chord usage and your melody. In other words, the notes are not correct. One way or another, you have to decide on a key, because right now it seems like arbitrary chromatic note usage. Unfortunately a lot of chord studying might need to be taken into account for this mix to make theoretical sense. That doesnt mean its completely lost, it just means you need to carefully examine where and how you use notes. Production-wise, the beat could come out a little more. Keep it up, practice will only make you better
  17. i have to disagree with the snares. i think they have the right amount of punch. Sir can i just say you are a master of percussion? holy freakin cow! I think the drums are executed perfectly! Got the right amount of grunge and clarity. And as far as composition goes, i realize the initial melody does not change very much, but neither does the soundtrack in the game! and besides you dress the sound amazingly with percussion. Lets not forget Red Alert 2 did not have much music, and was not even close to being a predominant part of gameplay. My only gripe would be to maybe make the melody more interesting. This song makes me want to get in an hour long dragon ballz fight. Hmm. lets see... its definitely overclocked... its definitely remixed.... ID say it belongs here!!!
  18. ok well now that i know what snacks n jackson is i can honestly say i want to cry in a corner. However, i have searched far and wide on this site in help, faq, and forums to try and find out why we all have titles i.e dan hibiki, ryu, big boss. AKA what do they represent???
  19. thanks for the heads up guys! yea reason has a build in clipper and it shows if it ever goes into the red and im notorious for not paying attention to that. Ill definitely make sure to go through the whole track and get the volumes to the right place. Omicron i have to be honest i have no idea how to make the strings sound more organic. If someone could give me some advice or even recommend a program, i think i need to find another source for producing authentic sounds because i am realizing that reason is less and less the best means to create symphonic sounds. OR if you know some tricks to reason that would be freakin great! lol i use strings soo much and i will be the first to admit i need help in that department. Thanks again guys!!
  20. i like the sound of the synth, definitely giving off those benny benassi vibes. dont know the source material, but enjoyable song to listen to
  21. i cant imagine why you wouldnt think of submitting this dude this is a really good concept! probably one of my fav mixes! heres what i suggest maybe in thunder in reverse would sound cool as a lead into your 3/4 beat. also something to think about, i really like the 3/4 mix, but i think after you do it in 3/4 for a couple measures you should go back to 4/4 because i wanted so bad in the song for it to go back to 4/4. Just as a personal preference i think the melody is best fit to 4/4. If you did this song would be a knock out! Also it needs some bass and counter melodies but percussion mostly very good. Maybe some kind of music box sounding synth to back it up? good job
  22. very seamless ethereal sounds, very zen-like in a dark way. The production quality is very good. I think the only thing that i am not sure about is the drum beat composition. First i would say that when the synths start to build, it would be good to start the percussion up as well before the actual beat, as a kind of primer, even if its just a reverse cymbal effect or something. Also i would say that it feels like the drum beat comes in either too early or too late, in the middle of a musical phrase other than that its sounding really good.
  23. hey chipp, you got me thinking about something. if any of you wanna show some "judge love" (apparently the few of you that there are), try thinking of some ideas that could benefit the site, or maybe make their life easier. I dunno or just be creative. Maybe if your good with photoshop make a cool banner to post on other websites, or come up with some type of remix anthem for OCR that can be used for promoting OCR How bout a desktop wallpaper with some ocr goodness? Or if not, participate in the review roulette every once in a while and review songs or pick a random game youve never heard of that you wouldnt ever consider and give it a chance. What the judges would probably appreciate is some community proactiveness even if not everything can be used. They put in a lot of time, show some "love" by investing some of your own